Filteren

Verfijn je keuze in deze categorie. Zoeken op auteur, ISBN, title of trefwoord? Dat kan eenvoudig via zoeken bovenaan.

Staat
Prijsrange
  • Filter

    Reviews

    Gemiddelde score voor Boek2

    Goede communicatie,

    snelle levering en prima verpakt.

    Extra korting

    %

    Meer boeken is meer korting!

    • Vanaf 5 boeken
    • Vanaf 10 boeken
    • Vanaf 15 boeken
    • Vanaf 20 boeken
    • 5% korting
    • 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

    Figuring

    Figuring

    Dikke hardback met stofomslag in goede staat. Stofomslag deels verkleurd. Binnenwerk netjes. Engelstalig.

    Figuring explores the complexities of love and the human search for truth and meaning through the interconnected lives of several historical figures across four centuries, beginning with the astronomer Johannes Kepler, who discovered the laws of planetary motion, and ending with the marine biologist and author Rachel Carson, who catalyzed the environmental movement. Stretching between these figures is a cast of artists, writers, and scientists -- mostly women, mostly queer -- whose public contributions have risen out of their unclassifiable and often heartbreaking private relationships to change the way we understand, experience, and appreciate the universe. Among them are the astronomer Maria Mitchell, who paved the way for women in science; the sculptor Harriet Hosmer, who did the same in art; the journalist and literary critic Margaret Fuller, who sparked the feminist movement; and the poet Emily Dickinson. Emanating from these lives are larger questions about the measure of a good life and what it means to leave a lasting mark of betterment on an imperfect world: Are achievement and acclaim enough for happiness? Is genius? Is love? Weaving through the narrative is a set of peripheral figures -- Ralph Waldo Emerson, Charles Darwin, Elizabeth Barrett Browning, Herman Melville, Frederick Douglass, Nathaniel Hawthorne, and Walt Whitman -- and a tapestry of themes spanning music, feminism, the history of science, the rise and decline of religion, and how the intersection of astronomy, poetry, and Transcendentalist philosophy fomented the environmental movement.

    Maria Popova;

    € 18,50

    Een zoet akkoord

    Een zoet akkoord

    Dikke paperback in goede staat. Rug verkleurd.

    Hendrik van Veldeke en Hadewijch, het Gruuthusehandschrift en het Antwerps liedboek bepalen het beeld dat wij nu hebben van de Middelnederlandse lyriek. Maar daarnaast is er veel dat tot nog toe in het literairhistorische onderzoek onderbelicht is gebleven: de meerstemmige liedkunst, de lyriek van de rederijkers, en talrijke andere teksten die in verzamelingen en handschriften verscholen zitten. Vaak is de vraag naar hun oorspronkelijke functie nog maar amper gesteld. Werden hoofse minneliederen gemaakt door professionele minstrelen of door adellijke amateurs? Diende de geestelijke lyriek vooral als meditatiestof, of werd ze ook werkelijk gezongen?

    In Een zoet akkoord wordt gepoogd op deze en veel andere vragen een antwoord te geven. Middeleeuwse lyriek werd vaak gezongen en was bovendien zeer gevoelig voor internationale modeverschijnselen; daarom werd er gekozen voor een aanpak, waarbij naast de neerlandistiek ook andere disciplines, zoals de musicologie, de romanistiek, de germanistiek en de geschiedenis betrokken werden. Op deze wijze biedt dit boek een beeld van de zeer gevarieerde verschijningsvormen die de middeleeuwse lyriek in de Lage Landen had, en tevens nieuw inzicht in de uiteenlopende wijzen waarop ze kon worden gebruikt: tijdens uitbundige feesten aan het hof of in de stad, in de stilte van het klooster of het privé-vertrek, als voertuig van wijsheid en moraal of als galant vermaak.

    Frank Willaert; en anderen;

    € 7,50

    After Shakespeare

    After Shakespeare

    Dikke paperback in goede staat. Stiftstrepen op staartsnede. Rug licht verkleurd. Engelstalig.

    No writer has served as such a powerful source of inspiration for other writers, or attracted such varied and widespread comment, as William Shakespeare. From West Side Story, Ivan Turgenev's A Lear of the Steppes, Tom Stoppard's Rosencrantz & Guildenstern Are Dead to Polish poet Zbigniew Herbert's "Elegy for Fortinbras," Shakespeare's presence in literature and theater has been powerful and pervasive.
    Now, in After Shakespeare, editor John Gross brings together a lively gathering of writings that testify to that presence. More passionate and more personal than most Shakespeare criticism, these pieces reveal much more directly Shakespeare's effect on the generations of writers and thinkers who came after him. Novelists, poets, and playwrights are all represented, as one would expect. But Shakespeare's influence extends beyond the expected to philosophers, historians, composers, film-makers, and politicians. Here we see how Shakespearean characters and motifs fueled the genius of Goethe and Dostoevsky, Aldous Huxley and Emily Dickenson, John Updike and Duke Ellington, Marcel Proust and Grigor Kozintsev. We see Shakespeare the man firing the imaginations of Kipling, Joyce, Borges, and Burgess. Herman Melville writes a poem about Falstaff. D. H. Lawrence anatomizes Hamlet, (revealing much about his own aesthetic in the process). R. K. Narayan describes a Shakespeare lesson in an Indian classroom. John Osborne adapts Coriolanus. Eugene Ionescu reworks Macbeth. We even see Shakespeare's power to console the lonely prisoner in the writings of Alfred Dreyfus and Nelson Mandela. Wide-ranging, surprising, and written with refreshing immediacy, After Shakespeare brings together a collection of writings that not only reflects Shakespeare's enduring spirit but brilliantly embodies it.

    John Gross (ed.);

    € 13,50

    De taal heeft het...

    De taal heeft het laatste woord

    Mooi exemplaar. Paperback als nieuw.

    Boudewijn heeft altijd mythes nodig gehad. Gerard Reve zegt ergens: "Ik speel de rol die ik ben." Boudewijn lijkt meer uit te gaan van de stelregel: "Ik speel de rol die ik wil zijn." Of al die verhalen nou waar zijn of niet doet er niet toe: in beide gevallen heeft hij veel te verbergen.
    Als het allemaal waar is, is het tragisch en triest; en is het allemaal niet waar, dan is dat op zichzelf ook weer tragisch en triest. In beide gevallen kun je je het best verbergen - in verhalen die je hebt verzonnen, zodat niemand weet waar die aan toe is. Wil je dat niemand je ziet, schep een dubbelganger die iedereen misleidt en ga zelf de andere kant op.
    Zijn aandoeningen zijn daarom geen aandoeningen, het zijn taalspelletjes. "Ik ben zeer depressief," zegt Boudewijn te pas en te onpas, maar altijd met een vrolijk gezicht, en nadat hij weer een wereldreis heeft gemaakt, een succesboek heeft geschreven of volle zalen heeft getrokken in de provincie. En het publiek lacht. Maar die aandoening, die depressie heeft hij nodig en schept hij, creëert hij, omdat het een mooi kader is waarin hij zijn spelletjes kan spelen. Die lach bij het publiek komt door de incongruentie die men voelt tussen de depressieve boodschap en de blijmoedige, gezellige omgeving. Zijn echte aandoening is natuurlijk niet zijn depressie, of zijn doodsverlangen, of zijn romantische pedofilie, of het gejaag op zijn vader. Zijn echte aandoening is zijn onbedwingbare, voor mijn part pathologische lust om te verzinnen, te scheppen. In taal. Zoals het een dichter betaamt. Vandaar dat hij een keiharde werker is - altijd maar schrijven, schrijven, schrijven, wat natuurlijk vluchten, vluchten, vluchten is, voor de waarheid of de leugen.

    Theodorus Holman;

    € 14,00
    Bezig met laden...
    close

    Favorietenlijst