Filteren

Verfijn je keuze in deze categorie. Zoeken op auteur, ISBN, title of trefwoord? Dat kan eenvoudig via zoeken bovenaan.

Staat
Prijsrange
  • Filter

    Reviews

    Gemiddelde score voor Boek2

    Goede communicatie,

    snelle levering en prima verpakt.

    Extra korting

    %

    Meer boeken is meer korting!

    • Vanaf 5 boeken
    • Vanaf 10 boeken
    • Vanaf 15 boeken
    • Vanaf 20 boeken
    • 5% korting
    • 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

    Ways of Seeing

    Ways of Seeing

    Engelstalige paperback, in zeer goede staat

    Based on the BBC television series, John Berger's Ways of Seeing is a unique look at the way we view art, published as part of the Penguin on Design series in Penguin Modern Classics.

    'Seeing comes before words. The child looks and recognizes before it can speak.'

    'But there is also another sense in which seeing comes before words. It is seeing which establishes our place in the surrounding world; we explain that world with words, but word can never undo the fact that we are surrounded by it. The relation between what we see and what we know is never settled.'

    John Berger's Ways of Seeing is one of the most stimulating and influential books on art in any language. First published in 1972, it was based on the BBC television series about which the Sunday Times critic commented: 'This is an eye-opener in more ways than one: by concentrating on how we look at paintings . . . he will almost certainly change the way you look at pictures.' By now he has.

    John Berger (b. 1926) is an art critic, painter and novelist.born in Hackney, London.
    His novel G. (1972) won both the James Tait Black Memorial Prize and the Booker Prize.

    If you enjoyed Ways of Seeing, you might like Susan Sontag's On Photography, also available in Penguin Modern Classics.

    'Berger has the ability to cut right through the mystification of professional art critics ... he is a liberator of images: and once we have allowed the paintings to work on us directly, we are in a much better position to make a meaningful evaluation'
    Peter Fuller, Arts Review

    'The influence of the series and the book ... was enormous ... It opened up for general attention areas of cultural study that are now commonplace'
    Geoff Dyer in Ways of Telling

    'One of the most influential intellectuals of our time'
    Observer

    John Berger ;

    € 7,50

    Het ontluiken van de...

    Het ontluiken van de renaissancekunst

    Mooi exemplaar. Grote hardback met stofomslag in zeer goede staat. Rijkelijk geillustreerd. Met cassette.

    De deuren van de Doopkapel te Florence behoren tot de onbetwiste meesterwerken van de renaissancekunst. Deze buitengewoon fraaie beelddocumentatie geeft een compleet overzicht van de vele taferelen die op de deuren in brons reliëf zijn afgebeeld. De 294 kleurenillustraties gaan vergezeld van introducties en uitleg van de grootste kenner van de Florentijnse kunst, Antonio Paolucci. Hij beschrijft in een eenvoudige, leesbare stijl de afbeeldingen en hun belang voor de geschiedenis van de westerse kunst. De meesterwerken vormen de belangrijkste getuigenis van de overgang van de middeleeuwse kunst naar de nieuwe artistieke taal van de renaissance. In het begin van de 15e eeuw nam Florence op cultureel gebied in Italië onbetwist de eerste plaats in. Als geboorteplaats van de renaissance groeide deze uit tot de intellectuele en artistieke hoofdstad van Europa. Als er een jaar is dat kan gelden als het werkelijke begin van de renaissance dan is dat het jaar 1401, toen de beroemde prijsvraag voor de nieuwe deur van de Doopkapel van Florence plaatsvond. De belangrijkste kunstenaars van die periode dienden hun ontwerpen in en winnaar werd Lorenzo Ghiberti. Hij kreeg de opdracht de tweede deur van de Doopkapel te vervaardigen. De eerste deur was zeventig jaar eerder door Andrea Pisano gemaakt. Dertig jaar later kreeg dezelfde Ghiberti opdracht een derde deur te vervaardigen. Deze deur wordt de Paradijsdeur genoemd vanwege zijn uitzonderlijke schoonheid. Heden ten dage is de Doopkapel een van de drukst bezochte monumenten van Florence. Met 294 kleurenillustraties.

    Antonio Paolucci;

    € 8,50

    The Ephemeral Museum

    The Ephemeral Museum

    Gebonden met stofomslag, in zeer goede staat. Tekst in het Engels

    When and why did large-scale exhibitions of Old Master paintings begin, and how have they evolved through the centuries? In this book an eminent art historian examines the intriguing history and significance of these international art exhibitions.

    Francis Haskell begins by discussing the first "Old Master" exhibitions in Rome and Florence in the seventeenth century and then moves to eighteenth-century France and the efforts to organize exhibitions of contemporary art that would be an alternative to the official ones held by the Salon. He next describes the role of the British Institution in London and the series of remarkable loan exhibitions of Old Master paintings there. He traces the emergence of such nationalist exhibitions as the Rembrandt exhibition held in Amsterdam in 1898, the first modern "blockbuster" exhibit. Demonstrating how the international loan exhibition was a vehicle of foreign and cultural policy after the First World War, he gives a fascinating account of several of these, for example the Italian Art exhibition held at Burlington House in 1930 (Botticelli in the Service of Fascism). He describes the initial reluctance of major museums to send pictures on potentially damaging journeys and explains how this feeling gave way to cautious enthusiasm. Finally, in a polemical chapter, he explores the type of publications associated with exhibitions and with the criticism and scholarship that have centered upon them.

    Francis Haskell ;

    € 25,00
    Bezig met laden...
    close

    Favorietenlijst