Paranoia loont, Hoe te profiteren van crisismomenten in een bedrijf of carrière
Andrew S. Grove;Paperback in redelijke staat. Naam op titelpagina.
Onder leiding van Andy Grove werd Intel ('Intel Inside') de grootste chipproducent ter wereld. Grove schrijft dit succes voor een groot deel toe aan de filosofie en strategie die hij in dit boek onthult.
Succes draagt de kiem van zijn eigen vernietiging. Hoe beter het je vergaat, des te meer mensen een graantje willen meepikken, en dan nog een, en nog een... tot er niets meer over is. Volgens Grove loont zakelijke 'paranoia'. Managers moeten constant op hun hoede zijn voor aanvallen van anderen en hun medewerkers deze alerte houding bijbrengen.
Grove bespreekt wat hij 'strategische buigpunten' noemt: momenten waarop het succes van gisteren is verdwenen, concurrerende krachten tien keer sterker zijn dan ooit en technologische ontwikkelingen je lijken in te halen je weet nog niet wat er is veranderd, maar wel dat er iets is veranderd. Grove legt uit hoe je als bedrijf en als individu op 'strategische buigpunten' moet reageren.
Aantal beschikbaar:
1
Staat:
Redelijk
ISBN:
9789052612195
Taal:
nl
Jaar van uitgifte:
1996
Uitgever:
Academic Service, economie en bedrijfskunde
Druk:
1e druk NL
Magazijn locatie:
H24K508
Boeknummer:
231831
Pagina's:
205
Extra korting
%
Meer boeken is meer korting!
- Vanaf 5 boeken
- Vanaf 10 boeken
- Vanaf 15 boeken
- Vanaf 20 boeken
- 5% korting
- 10% korting
- 15% korting
- 20% korting
Bekeken titels
Bekeken titels
Gratis verzending vanaf €25 (NL)
Boek2 heeft als missie veel goede boeken in omloop te houden
Ruim 18 jaar ervaring
check_circle
check_circle