Scherpe letters, 40 jaar vormgeving bij NRC Handelsblad
Paul Steenhuis;Paperback met flappen, in goede staat. Geillustreerd.
Niet alleen het nieuws verandert steeds, ook de manier waarop het vorm krijgt in de krant. In 1970, na de fusie tussen NRC en het Handelsblad, was de krant zwart-wit met loodgezette letters. Inmiddels ligt er een full-colour, digitaal geproduceerd medium, dat ook op internet, e-reader en iPad te lezen is. Sinds 2006 is er bovendien nrc.next met een eigen formaat, beeldtaal en lay-out. Scherpe Letters schetst de veranderende vorm van de krant en diverse bijlagen, de ontwikkeling van techniek en nieuwe manieren waarop lezers informatie tot zich willen nemen. Met veel illustraties en een korte historie van de bekendste NRC-strips: Ollie B. Bommel, Kamagurka en Fokke en Sukke. In oktober-december zal over dit onderwerp een tentoonstelling te zien zijn in museum De Lakenhal in Leiden. Het jubileum krijgt ruim aandacht in NRC Handelsblad.
Aantal beschikbaar:
1
Staat:
Zeer goed
ISBN:
9789079985234
Taal:
nl
Jaar van uitgifte:
2010
Uitgever:
NRC Boeken
Druk:
Eerste druk
Magazijn locatie:
BR201
Boeknummer:
86608
Pagina's:
194
Extra korting
%
Meer boeken is meer korting!
- Vanaf 5 boeken
- Vanaf 10 boeken
- Vanaf 15 boeken
- Vanaf 20 boeken
- 5% korting
- 10% korting
- 15% korting
- 20% korting
Bekeken titels
Bekeken titels
Gratis verzending vanaf €25 (NL)
Boek2 heeft als missie veel goede boeken in omloop te houden
Ruim 18 jaar ervaring
check_circle
check_circle