The Media and Modernity, A Social Theory of the Media

John Brookshire Thompson ;

Engelstalige paperback, als nieuw, Like New. Editie 2003.

What role have communication media played in the formation of modern societies? How should we understand the social impact of new forms of communication and information diffusion, from the advent of printing in fifteenth-century Europe to the expansion of global communication networks today? In this major new work, Thompson addresses these and other questions by elaborating a distinctive social theory of communication media and their impact. He argues that the development of communication media has transformed the spatial and temporal constitution of social life, creating new forms of action and interaction which are no longer linked to the sharing of a common locale. The consequences of this transformation are far-reaching and impinge on many aspects of our lives, from the most intimate aspects of personal experience and self-formation to the changing nature of power and visibility in the public domain. -- Publisher description.

€ 7,50

Gratis verzending > 25€ (NL)

Aantal beschikbaar:

1

Staat:

Als nieuw

ISBN:

0745610056

Taal:

en

Jaar van uitgifte:

2003

Uitgever:

Stanford University Press

Druk:

reprint

Magazijn locatie:

H24KX01

Boeknummer:

22164

Pagina's:

314

Extra korting

%

Meer boeken is meer korting!

  • Vanaf 5 boeken
  • Vanaf 10 boeken
  • Vanaf 15 boeken
  • Vanaf 20 boeken
  • 5% korting
  • 10% korting
  • 15% korting
  • 20% korting

Gemiddelde score voor Boek2

Goede communicatie,

snelle levering en prima verpakt.

Bekeken titels

Bekeken titels

Gratis verzending vanaf €25 (NL)

Boek2 heeft als missie veel goede boeken in omloop te houden

Ruim 18 jaar ervaring 

Bezig met laden...
close

Favorietenlijst